Forum Speedway Manager

lub Zarejestruj się aby założyć posty i tematy.

Zmiany w grze – etap 2 – modyfikacja modułów

Page 1 of 2Next

Wrzucam nowy wątek dotyczący zmian w grze. Po pierwszym etapie zmian, który dotyczył głównie frontu, teraz pora na modyfikacje w poszczególnych modułach, ale także zmiany, które pomogą Wam w zarządzaniu klubem. To co mamy opracowane i to co pojawi się najbliższych tygodniach w grze (kolejność przypadkowa, o tym będziemy Was informować osobno).

  • zdjęcie limitu czasowego do logowania przed zawodami IPS i TP. Reasumując, osoby posiadające konto PREMIUM (udział w TP), czy SUPPORTER (zawody IPS dla kapitanów), będą brały udział w zawodach z automatu, czyli bez potrzeby wcześniejszego logowania 1h przed zawodami.
  • wdrożymy zmienną FORMĘ zawodników. Zmiana zakłada, że zawodnik który nie będzie jeździł w lidze będzie tracił na parametrze FORMA, i będzie ja mógł odbudować w TP, IPS, lidze czy treningu pkt. Od zawodów będzie zależał wzrost formy. Dodam, że spadać będzie tylko gdy zawodnik nie pojedzie w lidze. 
  • pojawią się statystyki dla drużyn U23 (od sezonu 47, będzie to drużyna U24)
  • IPS dla U23 będzie miał ranking oraz finał, podobnie jak w IPS Senior czy IPS Adeptów
  • planujemy wdrożyć nagrody dla finalistów IPS Adept, czy IPS U23 – obecnie nagrody w postaci SC są tylko dla finalistów IPS Seniorów.
  • warsztat – zmiana gdzie zamiast motorów będą silniki tunerów, i będzie je mozna nabyć na okres 10,20 i 40 dni – okresy czasowe jeszcze dojrzewają, ale ta opcja na razie jest omówiona. Zdradzę, że zamiast 4 motorów, będzie 6 lub 8 tunerów (Kowalski, Johns, Holloway itp). Każdy silnik będzie na każdą nawierzchnię (bez rozgraniczenia na TWa, NOR GRZ), ale będzie różnie się zużywał, w zależności od nawierzchni. Tej zmianie poświęcimy osobny film, aby omówić szczegółowo.
  • nowy gracz w standardzie otrzyma 4 Adeptów każdy z innym talentem, 6,7,8,9. Zatem każdy nowy klub też może otrzymać licencję do ligi Adeptów. 
  • nowi gracze otrzymają także konto supporter na miesiąc za free. Obecnie kazdy nowy gracz ma PREMIUM na miesiąc za free. 
  • modyfikacji ulegnie moduł finanse, tak aby zbilansować wydatki w zależności od ligi, poziomu zaowndika itp. Szczegóły też do omówienia w osobnym filmie
  • pojawi sie także opcja przebudowy toru, zarówno pod kątem długości jak i nawierzchni. Wstępny plan zakłada, że będzie mozna dokonać zmiany raz na 15 sezonów. Po zmianie nawierzchni nowi kandydaci (Adepci) będą mieć jako ulubioną nawierzchnię tą po zmianie. Zawodnicy którzy do tej pory byli naszymi wychowankami będą mieć jako ulubioną nawierzchnię tą przed zmianą. Koszt przebudoway będzie zależny od poziomu stadionu, więc stadion na poziomie 15 będzie kosztował duyżo więcej, niż przy stadionie na poziomie np.4

Powyższe zmiany mamy w zasadzie omówione, wycenione i pojawią się w grze. O kolejności poinformujemy Was niebawem. Prace ruszą w najbliższych dniach. 

 

PO2IOMA, Wegli96 and 4 other users have reacted to this post.
PO2IOMAWegli96jospenBlackboySilvo_Raven_

Nawiązując do powyższego, proszę Was o propozycje które Wy uważacie za istotne. Opiszcie jak najwięcej, jakie zmiany proponujecie. Te najlepsze lub najczęściej przez Was opisane będziemy chceli wdrożyć w ramach 1 pakietu zmian 🙂 

PO2IOMA and jospen have reacted to this post.
PO2IOMAjospen

Mam pytanie w związku ze zmianami w warsztacie. Czy motocykle/silniki podstawowe zostaną tak jak dotychczas i nie będą czasowe?

PO2IOMA and Gatto have reacted to this post.
PO2IOMAGatto

Tak Jospen, będą podstawowe silniki, tzw. klubowe, jak do tej pory. Nie będą one ograniczone czasowo. Dodam, że moc silników będzie jak do tej pory przy motorach. 

PO2IOMA and jospen have reacted to this post.
PO2IOMAjospen

Dziękuję za odpowiedź. Natomiast jeśli chodzi o żywotność silników to poza opcją 40, 20, 10 dni można dołożyć 60 i 90 dni czyli 2 i 3 miesiące tak żeby było w jakiejś części jak dotychczas.

PO2IOMA, Gatto and Silvo have reacted to this post.
PO2IOMAGattoSilvo

Na wstępie może by warto zrobić osobne wątki na poszczególne moduły (finanse, statystyki, silniki) przynajmniej te znaczące, bo tutaj to tego dużo wyjdzie i będzie trochę pomieszane.

Wracając do zmian, to nie muszę mówić, że najbardziej mnie cieszy brak konieczności logowania do TP czy IPS, to pozwoli też tym którzy pracują w nietypowych godzinach brać udział w tych zawodach, teoretycznie wydaje się to najprostszy moduł dość szybki do wdrożenia.

Na początek coś dla oczu i szarych komórek –  Statystyki – rozbudowa – na pewno przydałaby się podstawowa statystyka zawodnika na danej nawierzchni czy na określonej długości toru. Brakuje mi również historii rozwoju zawodnika najlepiej by się to prezentowało na wykresie liniowym, wówczas wyraźnie byłoby widać jak dany adept rozwijał się na przestrzeni poszczególnych lat, czy chociażby pomiędzy sezonami. 

PO2IOMA, Wegli96 and 3 other users have reacted to this post.
PO2IOMAWegli96AraispeedSilvo_Raven_

Statystyki -Ranking (ogólnie to bardziej ranking dla starych graczy, nowych tam próżno szukać, więc dla Nas trochę to martwy element) –  w karierze managera pokazuje mi pozycję w rankingu, ale nie wiem co ona znaczy i na jakiej podstawie jest wyliczana bo nie przerzuca do wskazanego miejsca w tabeli wiec prawdopodobnie nic ta pozycja konkretnego nie oznacza, nie mniej jednak ciekawą opcją byłaby wartość klubu, która mogłaby być prezentowana w nowym rankingu.

Taka wartość byłaby wyliczana na podstawie Salda, poziomu stadionu ale i także wartości zawodników i tutaj dochodzimy do drugiej zmiany o której już kiedyś pisałem, a powiązana jest z Finansami i Transferami. Ogólnie teraz ciężko określić wartość zawodnika, ale dla doświadczonych graczy nie jest to problem, gorzej z nowymi.

Być może najprostszym rozwiązaniem byłoby wprowadzenie MWZ – Minimalnej Wartość Zawodnika, która byłaby określona:

  • na podstawie CU 
  • wieku ( junior, U24,  senior , dziadek) np. zawodnik z CU 70 ma wartość 1 000 000 PLN (senior), wartość juniora z CU 70 to (wartość seniora + 20 %), wartość dziadka to (wartość seniora – 10 %)
  • morale – wpływają np.  maks. 5 % wartości 
  • forma – wpływają np. maks. 5 % wartości

Na przykładzie

Junior z CU 70 , formą i morale na 100 % to 1 000 000 + 200 000 (20% ) + 50 000 (5 % forma) + 50 000 (5 % morale) = 1 300 000 PLN

Dziadek CU 70, formą i morale 80 % to 1 000 000 – 100 000 (10%) – 50 000 – 50 000 = 800 000 PLN

Procenty przykładowe dla zobrazowania.

No dobra a co to daje? 

  • Powyższe kwoty to ceny za jaką zawodnik wystawiany jest na LT, można go sprzedać drożej, ale nie taniej.
  • Jest wprowadzona „realna”wartość zawodnika 
  • Być może uatrakcyjni to popyta na zawodników z mniejszym CU zwłaszcza wśród nowych graczy, bo nie będzie ich stać na tych doświadczonych na początku gry,
  • pozwoli uniknąć częściowo błędów z rozrzutnością graczy bo kupując zawodników z mniejszym CU koszty utrzymania są mniejsze
  • pozwala wprowadzić nowy ranking  – Wartośc klubu

Przy okazji jeszcze w tym momencie naszedł mnie temat Transferów, bo zmieniania będzie forma….Teraz jest na LT pewien problem, można kupić zawodnika z morale praktycznie nie do odbudowania, teoretycznie można to odczytać z jego historii, ale nie widać jak się nie mylę historii zawodników z rezerw. Jeśłi teraz dojdzie spadek formy to można nieświadomie wtopić dość mocno na początku rozgrywki.

Być może widoczne forma i morale zależne od poziomu skauta lub nowego pracownika byłaby pewnym rozwiązaniem. Można również rozważyć, czy na LT przy zawodniku nie powinien być również widoczny szacunkowy koszt jego utrzymania tudzież gaża, bo teraz podpisujemy kontrakt w ciemno 🙂

 

PO2IOMA, Wegli96 and 3 other users have reacted to this post.
PO2IOMAWegli96AraispeedSilvo_Raven_

Z racji tego, ze odnośnie zmiany w warsztacie są raczej same pytania niż odpowiedzi zadam kilka pytań:

Jak finansowo będzie wyglądać kwestia silników w porównaniu do zoo? Dziś kupując zoo na 3 msce dla np. 25 zawodników przy kursie 0,13 zł za 1 SC wychodzi 167 x 0,13, czyli 21, 71 zł podzielić na 25 to ok 0,87 zł za jeden motor. Jak to się przełoży z silnikami w sytuacji, gdzie mają być na 10, 20 i 40 dni, a więc nie zepną się na kupno dla głównej ekipy i rezerw co nowy sezon. W tym momencie wychodzi, że każdej ekipie będzie trzeba kupować oddzielnie mimo, że wspólny pakiet dla całej ekipy nie licząc adeptów miało być tą korzyścią dla kupujących motory.

Ile będzie potrzeba silników na mecz? Do tej pory w 1-2 lidze większość menago korzysta z minimum 3-4 motorków, by mieć realne szanse na równą rywalizację. Czy tak samo będzie z silnikami? Będzie tzreba mieć kilka na daną nawierzchnie (pasującą jak rozumiem pod dany typ silnika) w czasie meczu czy wystarczy jeden na zawody? Jeśli jeden silnik na mecz będzie to za mało to wtedy trzeba liczyć się z wydatkiem na kilka jednostek pod każdy tor?

Żeby dopasować właściwy silnik jak rozumiem być może będę musiał przetestować od 6 do 8 różnych na każdej nawierzchni, co sprawia że przy krótkiej ich żywotności jak ma to się opłacać? Czemu silnik nie może być tak jak do tej pory na 30 dni i 3 msce?

Co z zakupionymi do tej pory motorami w warsztacie?

Zawodnik w warsztacie będzie posiadał 2 motory z podstawowym silnikiem i ewentualnie tymi kupnymi?

Czy wybór silnika na spotkanie odbywać musi się przez ręczny przydział jak z zoo czy zawodnik sam dobierze odpowiednią jednostkę w danym spotkaniu?

Czy silniki będą co dzień rano serwisowane za kasę klubową jak do tej pory były motory?

Jeśli coś źle rozumuje proszę o sprostowanie i z góry dziękuje za odpowiedź na powyższe zapytania.

Kurczok, andy.bdg and Silvo have reacted to this post.
Kurczokandy.bdgSilvo

a ja zadam inne pytanie, ale za nim, to kilka słów ode mnie:

w proponowanych zmianach jest kilka, które są dla mnie ciekawe np. turniej par czy statystyki, kilka ambiwalentnych, do przetestowania w grze, ale zapowiadana zmiana dotycząca silników kompletnie dla mnie niezrozumiała?

dlaczego?

jak przeczytałem jej założenia, to jedynym sensem tej zmiany jaki zauważyłem jest zwiększenie wartości pozycji przychodowych na rachunku właścicieli, ale tak gwałtowne zaprzeczenie temu faktowi zdaje się tego nie potwierdzać…

więc po co ta zmiana, skoro wśród graczy ta zmiana wywołuje negatywne emocje i jest nieakceptowalna (albo wypowiedzi negatywne, albo w najlepszym przypadku neutralne), właścicielom nie pozwala zwiększyć strony przychodowej (wedle ich deklaracji na czacie), więc czemu ma służyć ta zmiana? i skąd pomysł na jej wprowadzenie?

Staram się być spokojny w tej dyskusji, ale ciężko, bo dla mnie przede wszystkim jest niezrozumiałe, że dorośli ludzie mogą wyciągać tak daleko idące wnioski, a nie znają najważniejszego czynnika – CENY za te silniki!

Gdybym był smutnym człowiekiem, bez polotu w życiu, to też mógłbym być oburzony, bo policzyłem sobie, że dotąd u mnie motocykl kosztował 2,17 zł!!! Dlaczego ktoś ma za 0,87 zł a inny za 2,17 zł, tylko dlatego, że ma więcej zawodników!? Skandal! W realu przecież też jest normalne, że niezależnie czy kupujesz 5 butelek z wodą czy 15, to płacisz tyle samo! Naprawdę takimi dyskusjami nie znając szczegółów, robimy cyrk z tej gry.

EDIT: Poza tym albo ja źlę liczę, albo ktoś jest debilem, ale wydaje mi się, że przy zakupie na 40 dni, dalej możesz zakupić jednocześnie dla pierwszej drużyny i dla rezerw te silniki. Już pomijam fakt, że Damian wyraźnie pisał, że temat okresu ważności silników jeszcze dojrzewa, więc może się jeszcze w tym temacie dużo zmienić.

PO2IOMA, Wegli96 and 2 other users have reacted to this post.
PO2IOMAWegli96Blackboy_Raven_
Page 1 of 2Next