Reputacja Rew(e)olucje-dyskusja
Cytat z Arbomaniak data 2023-03-20, 22:31:18
A gdyby tak istniał parametr który spinałby wiele akcji w grze dodawał im kontentu, uwzględniał osiągi klubu i który jednocześnie determinowałby jego działalność?
Proponuje stworzyć taki parametr pod szyldem REPUTACJA KLUBU
Ogólnie podzieliłbym ją na 2 podgrupy mianowicie wartość A i B
Suma byłaby naszą aktualną reputacją. Wartość A czyli baza byłaby nadrzędną i uwzględniałaby punkty zdobyte za rozgrywki ligowe, indywidualne sukcesy w sezonie naszych zawodników z ostatnich 10 sezonów. Grupa B byłaby ciągle kumulującą się wartością za inne aspekty w których punkty reputacji możnaby uzyskać.Dlaczego tak? Próg wejścia dla nowych w wartości najwyższe reputacji byłby mniejszy przez to że dłuższy staż nie budowałby gigantycznej przewagi przez sam fakt bycia.Nie mniej wartość B byłaby nielimitowaną czasowo bo mimo wszystko klub dłużej istniejący powinien mieć lepiej ugruntowaną reputację od wchodzącego tylko jednak wtedy gdy w tę reputację inwestował. Wartosć B do uzyskania w danym sezonie byłaby wielokrotnie mniejsza od A.
Na reputacje wpływ miałoby wiele aspektów gry
A reputacja
Po co reputacja? Ano po to aby np.:
-zatrudnić specjalistę do sztabu o określonej ilości gwiazdek Jak wiadomo dobry trener nie pojdzie pracować byle gdzie każdy się teraz szanuje wiec klub musi mieć odpowiednią do tego reputacje
-budować frekwencje na stadionie
-proponuje powiązać ją ze Sponsorami i od niej uzależniać jakiś % który możnaby ugrać przy negocjacjach
-od niej uzależnić dostępność do zakładki z transferami(tak by świeże kluby o niskiej reputacji nie skupowały na poczatku byle czego z TL)
Generalnie punkty reputacji (A+B) lokowałyby nas w pewnym przedziale ,żeby zunifikować niech byłyby to gwiazdki,czyli byłbym managerem klubu 1 gwiazdkowego jeśli moja reputacja mieściłaby się w przedziale 0-1000 Dwu gwiazdkowym w 1000-2000 trzy…itd. (To są wartości nie policzone tylko do przedstawienia koncepcji) I to właśnie bycie w danym przedziale determinowałoby działania akcje jakie mógłbym wykonać np. tylko 3 gwiazdkowy manage mógłby zatrudnić 3 gwiazdkowego toromistrza ale np. 4 gwiazdkowy manager mogłby już mieć 5 gwiazdkowego trenera lecz by mieć 5 gwiazdkowego marketingowca musiałby sam mieć 5 gwiazdek(to tez jest przykład który wymagałby rozpisania)
Jak zyskać reputacje
-wygrana w meczu ligowym i tu widze skalowanie x za zwycięstwo 2x za zwycięstwo ponad 10punktami i 3x za zwycięstwo ponad 30punktami
-zwycięstwo w turnieju IPS(miejsca 1-3)adepci i seniorzy
-miejsca 1-3 w klasyfikacji TP na koniec sezonu
-miejsce na koniec sezonu w tabeli skalowanie % w zależności od szczebla rozgrywek
-wygrana z drużyną z tego samego miasta
-miejsca 1-3 w lidze MDMP
-za awans
-opcja zorganizowania przez członka sztabu np. Marketingowca 1 eventu na sezon podnoszącego reputację zależny od poniesionego wkładu w jego organizację np.Marketingowiec na 1 gw pozwalałby na zorganizowanie prezentacji klubu np. w klubowym kantorku,skromnie bo skromnie ale coś reputacje buduje dla porównania marketingowiec na 5 gwiazdek organizuje „Festyn rodzinny polaczony z prezentacja ,konkursami i darmowymi gadżetami”,kosztuje więcej wirtualnej waluty albo S.C. ale daje duży skok reputacji.Ogólnie chodzi tu o przekazanie ideei pomysłów może być multum.Mamy tu tez sposób i cel zbierania waluty.
-Osiągniecia-moduł który mógłby tu zaistnieć(wielie gier ma rozbudowane drzewka osiągnięć które są premiowane nagrodami za np.wygranie 100meczu ligowego, zdobycie przez zawodnika kompletu punktów,nipokonany od 5 kolejek i cała masa innych ograniczonych tylo kreatywnością) Niewielkie wartości punktów za stosunkowo łatwe do zdobycia większe za wymagające.
-trasfer do klubu zawodnika który jeździł w lidze 1.1
-itp
Jak stracić reputacje
– przegrana w meczu ligowym i tu widze skalowanie x za przegraną 2x za przegraną ponad 10punktami i 3x za przegraną ponad 30 punktami
-karygodne zachowanie na czacie/ forum tym nie buduje się prestiżu klubu
-przegrna w meczu z drużyną z tego samego miasta wiadomo derby
-walkower Tu musi być mocna kara taka która zaboli klub bez względu na obecną jego pozycję więc nastepuje utrata x% całej dotychczas zebranej reputacji
-dotyczy lig z KSM sprzedać zawodnika który miał srednią biegową powyzej 2 (konrowersyjne?..tak bo obejmuje transfery miedzy głównym a partnerskim tak więc akcje z zabawą KSM przy żąglowaniu skłądami nie byłyby niemożliwe ale byłyby obarczone konsekwencjami utraty reputacji:)
-itp
Plusy
-nie opłaca się zbijać KSM bo może za wysoko przegrać i okaże się że zabraknie reputacji na zatrudnienie np.5 gwiazdkowego mechanika gdy kontrakt wygaśnie
-Walkower to co wyżej
-gra staje się wymagająca/trudniejsza
-wiele aspektów zyskuje sens
-będzie na co wydawać kasę zdobywaną bądź wypracowaną i z czasem pojawi się potrzeba jej zdobywania czyli np konieczność sprzedania dobrego zawodnika na TL
Proces wprowadzenia uzależnienia szeregu czynników reputacji poprzedzony 10 sezonami jej zbierania.Wszyscy startują od zera.
Wszelkie wartości wymagałyby symulacji na kilkadziesiąt sezonów tak by ustalić wartość która byłaby do utrzymania przez aktywnego i operatywnego managera ale by nadal pozostała czynnikiem który należy cały czas monitorować
To co przedstawiam nie jest w pełni dopracowanym pomysłem! To luźna koncepcja by zasugerować kierunek. Nie znam też możliwości programisty ani możliwości implementowania w tę grę .Wiem , że tworzy kolejne ścieżki rozwoju zarówno managera jak i gry.
Pozdro dla tych co dotarli do końca.Przepraszam za błedy:)
PS Nawet jeśli tylko fragment wypocin da się wykorzystać lub odpadnie całość to satysfakcja z możliwości współtworzenia koncepcji rozwoju gry pozostanie
A gdyby tak istniał parametr który spinałby wiele akcji w grze dodawał im kontentu, uwzględniał osiągi klubu i który jednocześnie determinowałby jego działalność?
Proponuje stworzyć taki parametr pod szyldem REPUTACJA KLUBU
Ogólnie podzieliłbym ją na 2 podgrupy mianowicie wartość A i B
Suma byłaby naszą aktualną reputacją. Wartość A czyli baza byłaby nadrzędną i uwzględniałaby punkty zdobyte za rozgrywki ligowe, indywidualne sukcesy w sezonie naszych zawodników z ostatnich 10 sezonów. Grupa B byłaby ciągle kumulującą się wartością za inne aspekty w których punkty reputacji możnaby uzyskać.Dlaczego tak? Próg wejścia dla nowych w wartości najwyższe reputacji byłby mniejszy przez to że dłuższy staż nie budowałby gigantycznej przewagi przez sam fakt bycia.Nie mniej wartość B byłaby nielimitowaną czasowo bo mimo wszystko klub dłużej istniejący powinien mieć lepiej ugruntowaną reputację od wchodzącego tylko jednak wtedy gdy w tę reputację inwestował. Wartosć B do uzyskania w danym sezonie byłaby wielokrotnie mniejsza od A.
Na reputacje wpływ miałoby wiele aspektów gry
A reputacja
Po co reputacja? Ano po to aby np.:
-zatrudnić specjalistę do sztabu o określonej ilości gwiazdek Jak wiadomo dobry trener nie pojdzie pracować byle gdzie każdy się teraz szanuje wiec klub musi mieć odpowiednią do tego reputacje
-budować frekwencje na stadionie
-proponuje powiązać ją ze Sponsorami i od niej uzależniać jakiś % który możnaby ugrać przy negocjacjach
-od niej uzależnić dostępność do zakładki z transferami(tak by świeże kluby o niskiej reputacji nie skupowały na poczatku byle czego z TL)
Generalnie punkty reputacji (A+B) lokowałyby nas w pewnym przedziale ,żeby zunifikować niech byłyby to gwiazdki,czyli byłbym managerem klubu 1 gwiazdkowego jeśli moja reputacja mieściłaby się w przedziale 0-1000 Dwu gwiazdkowym w 1000-2000 trzy…itd. (To są wartości nie policzone tylko do przedstawienia koncepcji) I to właśnie bycie w danym przedziale determinowałoby działania akcje jakie mógłbym wykonać np. tylko 3 gwiazdkowy manage mógłby zatrudnić 3 gwiazdkowego toromistrza ale np. 4 gwiazdkowy manager mogłby już mieć 5 gwiazdkowego trenera lecz by mieć 5 gwiazdkowego marketingowca musiałby sam mieć 5 gwiazdek(to tez jest przykład który wymagałby rozpisania)
Jak zyskać reputacje
-wygrana w meczu ligowym i tu widze skalowanie x za zwycięstwo 2x za zwycięstwo ponad 10punktami i 3x za zwycięstwo ponad 30punktami
-zwycięstwo w turnieju IPS(miejsca 1-3)adepci i seniorzy
-miejsca 1-3 w klasyfikacji TP na koniec sezonu
-miejsce na koniec sezonu w tabeli skalowanie % w zależności od szczebla rozgrywek
-wygrana z drużyną z tego samego miasta
-miejsca 1-3 w lidze MDMP
-za awans
-opcja zorganizowania przez członka sztabu np. Marketingowca 1 eventu na sezon podnoszącego reputację zależny od poniesionego wkładu w jego organizację np.Marketingowiec na 1 gw pozwalałby na zorganizowanie prezentacji klubu np. w klubowym kantorku,skromnie bo skromnie ale coś reputacje buduje dla porównania marketingowiec na 5 gwiazdek organizuje „Festyn rodzinny polaczony z prezentacja ,konkursami i darmowymi gadżetami”,kosztuje więcej wirtualnej waluty albo S.C. ale daje duży skok reputacji.Ogólnie chodzi tu o przekazanie ideei pomysłów może być multum.Mamy tu tez sposób i cel zbierania waluty.
-Osiągniecia-moduł który mógłby tu zaistnieć(wielie gier ma rozbudowane drzewka osiągnięć które są premiowane nagrodami za np.wygranie 100meczu ligowego, zdobycie przez zawodnika kompletu punktów,nipokonany od 5 kolejek i cała masa innych ograniczonych tylo kreatywnością) Niewielkie wartości punktów za stosunkowo łatwe do zdobycia większe za wymagające.
-trasfer do klubu zawodnika który jeździł w lidze 1.1
-itp
Jak stracić reputacje
– przegrana w meczu ligowym i tu widze skalowanie x za przegraną 2x za przegraną ponad 10punktami i 3x za przegraną ponad 30 punktami
-karygodne zachowanie na czacie/ forum tym nie buduje się prestiżu klubu
-przegrna w meczu z drużyną z tego samego miasta wiadomo derby
-walkower Tu musi być mocna kara taka która zaboli klub bez względu na obecną jego pozycję więc nastepuje utrata x% całej dotychczas zebranej reputacji
-dotyczy lig z KSM sprzedać zawodnika który miał srednią biegową powyzej 2 (konrowersyjne?..tak bo obejmuje transfery miedzy głównym a partnerskim tak więc akcje z zabawą KSM przy żąglowaniu skłądami nie byłyby niemożliwe ale byłyby obarczone konsekwencjami utraty reputacji:)
-itp
Plusy
-nie opłaca się zbijać KSM bo może za wysoko przegrać i okaże się że zabraknie reputacji na zatrudnienie np.5 gwiazdkowego mechanika gdy kontrakt wygaśnie
-Walkower to co wyżej
-gra staje się wymagająca/trudniejsza
-wiele aspektów zyskuje sens
-będzie na co wydawać kasę zdobywaną bądź wypracowaną i z czasem pojawi się potrzeba jej zdobywania czyli np konieczność sprzedania dobrego zawodnika na TL
Proces wprowadzenia uzależnienia szeregu czynników reputacji poprzedzony 10 sezonami jej zbierania.Wszyscy startują od zera.
Wszelkie wartości wymagałyby symulacji na kilkadziesiąt sezonów tak by ustalić wartość która byłaby do utrzymania przez aktywnego i operatywnego managera ale by nadal pozostała czynnikiem który należy cały czas monitorować
To co przedstawiam nie jest w pełni dopracowanym pomysłem! To luźna koncepcja by zasugerować kierunek. Nie znam też możliwości programisty ani możliwości implementowania w tę grę .Wiem , że tworzy kolejne ścieżki rozwoju zarówno managera jak i gry.
Pozdro dla tych co dotarli do końca.Przepraszam za błedy:)
PS Nawet jeśli tylko fragment wypocin da się wykorzystać lub odpadnie całość to satysfakcja z możliwości współtworzenia koncepcji rozwoju gry pozostanie
Cytat z _Raven_ data 2023-03-20, 23:18:03Ty mnie chcesz wykończyć, bo na bank wiedziałeś, ze przeczytam 🙃😅…
Czyli w skrócie: reputacja = możliwości…
Im nizsza reputacja, tym mniejsze możliwości w wielu aspektach: min. Sztab o nizszym poziomie oraz większe i maksymalne gdy reputacja jest na wysokim lub kompletnym poziomie… Dobrze to rozkminiam?
Koncepcja mi sie podoba… 🙂
Ty mnie chcesz wykończyć, bo na bank wiedziałeś, ze przeczytam 🙃😅…
Czyli w skrócie: reputacja = możliwości…
Im nizsza reputacja, tym mniejsze możliwości w wielu aspektach: min. Sztab o nizszym poziomie oraz większe i maksymalne gdy reputacja jest na wysokim lub kompletnym poziomie… Dobrze to rozkminiam?
Koncepcja mi sie podoba… 🙂
Cytat z PO2IOMA data 2023-03-20, 23:33:40Arbo, dziękuję za tak obszerna wypowiedz i mogę Cię zapewnić że prędzej czy później któraś z tych wskazówek zostanie wykorzystana.
Mam też nadzieję że dzięki takim wypowiedziom jak Twoja wszyscy już w 100% przekonają się ze my bardzo chcemy ale potrzebujemy Waszego wsparcia w promocji, zachęcaniu ale przede wszystkim pomocy nowym graczom.
Mocno na Was licze 😀.
Niestety na chwilę obecną musimy zadbać o wygląd i rozgrywki aby móc pokazać grę światu 🙂 tak naprawdę wkoncu zaczyna ona wyglądać i ujawniac jakie ma możliwości, a będzie tylko lepiej.
Arbo, dziękuję za tak obszerna wypowiedz i mogę Cię zapewnić że prędzej czy później któraś z tych wskazówek zostanie wykorzystana.
Mam też nadzieję że dzięki takim wypowiedziom jak Twoja wszyscy już w 100% przekonają się ze my bardzo chcemy ale potrzebujemy Waszego wsparcia w promocji, zachęcaniu ale przede wszystkim pomocy nowym graczom.
Mocno na Was licze 😀.
Niestety na chwilę obecną musimy zadbać o wygląd i rozgrywki aby móc pokazać grę światu 🙂 tak naprawdę wkoncu zaczyna ona wyglądać i ujawniac jakie ma możliwości, a będzie tylko lepiej.
Cytat z darek.bo data 2023-03-21, 15:50:10Pomysł całkiem ciekawy, ale dużo pracy nad całościową koncepcją, by dobrze wszystko zbalansować, żeby na przykład nie utrudnić nowym gonienia weteranów i żeby wszyscy mieli równe szanse.
Moim zdaniem, kilka punktów można już na wstępie wykreślić.
„-wygrana z drużyną z tego samego miasta” – nie ma szans na równe traktowanie graczy, gdyż różne miasta/miejscowości mają rożną reprezentację wśród managerów. Jednym silnym klubom było by znacznie łatwiej trafić na ziomka i zdobywać punkty reputacji w derbach, a w niektórych przypadkach byłoby to nawet niemożliwe.
„-dotyczy lig z KSM sprzedać zawodnika który miał srednią biegową powyzej 2” – A co jeśli obie drużyny są w ligach z KSM? Przesunięcie talentu do pierwszego składu, albo dokonywanie zmiany pokoleniowej i transfer w drugą stronę miałyby się wiązać z utratą reputacji?
„-wygrana w meczu ligowym i tu widze skalowanie x za zwycięstwo 2x za zwycięstwo ponad 10punktami i 3x za zwycięstwo ponad 30punktami” ten punkt mógłby mieć sens po przejściu na emeryturę wszelkiego rodzaju koksów. Chociaż istniej ryzyko, że zmusi to nowych managerów do korzystania z LT kosztem szkolenia w pierwszych sezonach. Zresztą w niższych ligach łatwo nadziać się na mocnych spadkowiczów, którzy z łatwością zdemolują reputację niejednego gracza z mniejszym stażem.
„-karygodne zachowanie na czacie/ forum tym nie buduje się prestiżu klubu” – Na to powinny być inne kary (np. ban) i nie mieszałbym tego z mechaniką gry, choćby dlatego, że przewinienie przewinieniu nierówne, a stopniowanie kar musiałoby się opierać o czyjąś subiektywną ocenę, co moim zdaniem jest całkowicie niedopuszczalne.
Poza tym wiele fajnych pomysłów. Pozdrawiam 🙂
Pomysł całkiem ciekawy, ale dużo pracy nad całościową koncepcją, by dobrze wszystko zbalansować, żeby na przykład nie utrudnić nowym gonienia weteranów i żeby wszyscy mieli równe szanse.
Moim zdaniem, kilka punktów można już na wstępie wykreślić.
„-wygrana z drużyną z tego samego miasta” – nie ma szans na równe traktowanie graczy, gdyż różne miasta/miejscowości mają rożną reprezentację wśród managerów. Jednym silnym klubom było by znacznie łatwiej trafić na ziomka i zdobywać punkty reputacji w derbach, a w niektórych przypadkach byłoby to nawet niemożliwe.
„-dotyczy lig z KSM sprzedać zawodnika który miał srednią biegową powyzej 2” – A co jeśli obie drużyny są w ligach z KSM? Przesunięcie talentu do pierwszego składu, albo dokonywanie zmiany pokoleniowej i transfer w drugą stronę miałyby się wiązać z utratą reputacji?
„-wygrana w meczu ligowym i tu widze skalowanie x za zwycięstwo 2x za zwycięstwo ponad 10punktami i 3x za zwycięstwo ponad 30punktami” ten punkt mógłby mieć sens po przejściu na emeryturę wszelkiego rodzaju koksów. Chociaż istniej ryzyko, że zmusi to nowych managerów do korzystania z LT kosztem szkolenia w pierwszych sezonach. Zresztą w niższych ligach łatwo nadziać się na mocnych spadkowiczów, którzy z łatwością zdemolują reputację niejednego gracza z mniejszym stażem.
„-karygodne zachowanie na czacie/ forum tym nie buduje się prestiżu klubu” – Na to powinny być inne kary (np. ban) i nie mieszałbym tego z mechaniką gry, choćby dlatego, że przewinienie przewinieniu nierówne, a stopniowanie kar musiałoby się opierać o czyjąś subiektywną ocenę, co moim zdaniem jest całkowicie niedopuszczalne.
Poza tym wiele fajnych pomysłów. Pozdrawiam 🙂
Cytat z Arbomaniak data 2023-03-21, 16:58:10Darek,
1.”wygrana….” w przypadku braku zespołu z tego samego miasta możnaby zyskać reputacje za…bycie jedynym przedstawicielem danego miasta w lidze:) Ale nie będę się upierał i bronił akurat tego punktu;)
2″dotyczy lig…” jeśli już aspekulujemy ,że taka opcja by sie w grze pojawiła to można by ją obwrować ramami np zawodnik w wieku do 35lat z uwzględnieniem że rotacja wewnątrz druzyny to nie transfer.Rotacja do partnerskiego jednak to już transfer;)Koksy odchodzą powoli a za te 10 sezonów zostanie garstka.
3.”wygrana w meczu ligowym…” Każdy szczebel ligi miałby swój % przelicznik tak by nie dochodziło do absurdów o których wspomniałeś ale i w drugą stronę by w niższej lidze nie było łatwiej dobrnąć do najwyzszych progów
4″karygodne…” Jeżeli dążyć do realizmu (a taki trend jest obierany) to oczywiste ,że wypowiedzi publiczne managera drużyny wpływają na reputaję klubu a już zwłaszcza te negatywne;)
Również Pozdrawiam i dziękuje za odniesienie się do tematu;)
Darek,
1.”wygrana….” w przypadku braku zespołu z tego samego miasta możnaby zyskać reputacje za…bycie jedynym przedstawicielem danego miasta w lidze:) Ale nie będę się upierał i bronił akurat tego punktu;)
2″dotyczy lig…” jeśli już aspekulujemy ,że taka opcja by sie w grze pojawiła to można by ją obwrować ramami np zawodnik w wieku do 35lat z uwzględnieniem że rotacja wewnątrz druzyny to nie transfer.Rotacja do partnerskiego jednak to już transfer;)Koksy odchodzą powoli a za te 10 sezonów zostanie garstka.
3.”wygrana w meczu ligowym…” Każdy szczebel ligi miałby swój % przelicznik tak by nie dochodziło do absurdów o których wspomniałeś ale i w drugą stronę by w niższej lidze nie było łatwiej dobrnąć do najwyzszych progów
4″karygodne…” Jeżeli dążyć do realizmu (a taki trend jest obierany) to oczywiste ,że wypowiedzi publiczne managera drużyny wpływają na reputaję klubu a już zwłaszcza te negatywne;)
Również Pozdrawiam i dziękuje za odniesienie się do tematu;)
Cytat z Arbomaniak data 2023-03-21, 16:59:41Ogólnie to zdaję sobie sprawę ,że popłynąłem w temacie ,ale miedzy innymi temu służy to forum;)
Ogólnie to zdaję sobie sprawę ,że popłynąłem w temacie ,ale miedzy innymi temu służy to forum;)
Cytat z darek.bo data 2023-03-21, 20:17:30”Ogólnie to zdaję sobie sprawę ,że popłynąłem w temacie ,ale miedzy innymi temu służy to forum;)”
Bardzo dobra inicjatywa i sporo dobrych pomysłów, choć pewnie trudnych w implementacji.
Ad.1 A jeśli przykładowo z Lublina będzie 50 zespołów, a z Łomży 3? Lubelakowi w ciągu dziesięciu sezonów będzie znacznie łatwiej trafić na krajana i przy mocnym zespole nabić punktów reputacji, ewentualnie przy słabszym składzie stracić, a słabsze składy mają często dobrzy menagerowie, którzy szybko awansują i zderzają się ze ścianą w wyższych ligach. Pewną wariacją tego pomysłu mogło by być dobieranie co sezon w każdej z lig w pary zespoły o zbliżonej sile i traktowanie ich pojedynków, jak proponowane przez Ciebie derby.
Ad.2 Posłużę się przykładem. Mam fajnego, młodego (26 lat) zawodnika w drugiej drużynie, która obecnie jedzie w trzeciej lidze. Ma średnią prawie 2,6. Jego miejsce jest docelowo w pierwszym składzie. Wymieniłbym go prawdopodobnie za najstarszego (średnia 2,0). Czy oba moje zespoły powinny stracić punkty reputacji i jeśli tak, to za co konkretnie miała by być ta kara?
Ad.3 Osiągniecie odpowiedniego balansu w tym przypadku, to bardzo ambitny cel.
Ad.4 W realnym świecie jest tak, jak piszesz, choć czasem wystarczy reprezentować niepopularny punkt widzenia, by stać się ofiarą hejtu i zyskać plamę na reputacji. Moim zdaniem w grze nie powinno być to implementowane, gdyż wiązałoby się to z koniecznością dokonywania subiektywnej oceny. Na takie okoliczności są przewidziane inne kary.
”Ogólnie to zdaję sobie sprawę ,że popłynąłem w temacie ,ale miedzy innymi temu służy to forum;)”
Bardzo dobra inicjatywa i sporo dobrych pomysłów, choć pewnie trudnych w implementacji.
Ad.1 A jeśli przykładowo z Lublina będzie 50 zespołów, a z Łomży 3? Lubelakowi w ciągu dziesięciu sezonów będzie znacznie łatwiej trafić na krajana i przy mocnym zespole nabić punktów reputacji, ewentualnie przy słabszym składzie stracić, a słabsze składy mają często dobrzy menagerowie, którzy szybko awansują i zderzają się ze ścianą w wyższych ligach. Pewną wariacją tego pomysłu mogło by być dobieranie co sezon w każdej z lig w pary zespoły o zbliżonej sile i traktowanie ich pojedynków, jak proponowane przez Ciebie derby.
Ad.2 Posłużę się przykładem. Mam fajnego, młodego (26 lat) zawodnika w drugiej drużynie, która obecnie jedzie w trzeciej lidze. Ma średnią prawie 2,6. Jego miejsce jest docelowo w pierwszym składzie. Wymieniłbym go prawdopodobnie za najstarszego (średnia 2,0). Czy oba moje zespoły powinny stracić punkty reputacji i jeśli tak, to za co konkretnie miała by być ta kara?
Ad.3 Osiągniecie odpowiedniego balansu w tym przypadku, to bardzo ambitny cel.
Ad.4 W realnym świecie jest tak, jak piszesz, choć czasem wystarczy reprezentować niepopularny punkt widzenia, by stać się ofiarą hejtu i zyskać plamę na reputacji. Moim zdaniem w grze nie powinno być to implementowane, gdyż wiązałoby się to z koniecznością dokonywania subiektywnej oceny. Na takie okoliczności są przewidziane inne kary.
Cytat z Arbomaniak data 2023-03-21, 22:14:57Ad1 Punkty reputacji z tej grupy trafiałyby do puli B której założeniem jest by gracze długo obecni mieli jakis zasób PTK odzwierciedlający staż.Ja widzę to np tak za zwycięstwo w derbach +5ptk za porażka -2 więc jeżeli jak to bywa w SM 2razy wygrają gospodarze to każdy jest 3na plusie a Ekipa która nie na rywala z miasta dostaje 3ptk do tej samej puli za reprezentowanie na arenie ogólnopolskiej miasta. Jak będzie więcej ekip z jednego miasta co się nie zdążą aż tak często to albo mają dodatkowa szanse albo od razu można założyć że to jest coś co można tylko raz na sezon zyskać. Założenie grupy B jest takie by tam te punkty ,, ciułać,, a nie masowo zdobywać
Ad2 Bi to właśnie w partnerskie miałoby uderzyć 😉Masz dodatkowe możliwości ale jest za to cena. Skoro partnerski to odrębny klub to tracąc dobrego zawodnika traci odrobinę reputacji.
Ad3 Zgadzam się w pełni
Ad4 Tu zdania nie zmienię manager musi być odpowiedzialny za to ci robi i mówi bo to świadczy o nim i o ekipie która reprezentuje,a nie mówię tu o jakins drobnym przewinieniu tylko o grubych sprawach które się tutaj już zdarzały.
Ad1 Punkty reputacji z tej grupy trafiałyby do puli B której założeniem jest by gracze długo obecni mieli jakis zasób PTK odzwierciedlający staż.Ja widzę to np tak za zwycięstwo w derbach +5ptk za porażka -2 więc jeżeli jak to bywa w SM 2razy wygrają gospodarze to każdy jest 3na plusie a Ekipa która nie na rywala z miasta dostaje 3ptk do tej samej puli za reprezentowanie na arenie ogólnopolskiej miasta. Jak będzie więcej ekip z jednego miasta co się nie zdążą aż tak często to albo mają dodatkowa szanse albo od razu można założyć że to jest coś co można tylko raz na sezon zyskać. Założenie grupy B jest takie by tam te punkty ,, ciułać,, a nie masowo zdobywać
Ad2 Bi to właśnie w partnerskie miałoby uderzyć 😉Masz dodatkowe możliwości ale jest za to cena. Skoro partnerski to odrębny klub to tracąc dobrego zawodnika traci odrobinę reputacji.
Ad3 Zgadzam się w pełni
Ad4 Tu zdania nie zmienię manager musi być odpowiedzialny za to ci robi i mówi bo to świadczy o nim i o ekipie która reprezentuje,a nie mówię tu o jakins drobnym przewinieniu tylko o grubych sprawach które się tutaj już zdarzały.