Forum Speedway Manager

lub Zarejestruj się aby założyć posty i tematy.

Co do przyszłości ?

Co ma się zadziać w przyszłości?
Moduł finansowy
Moduł meczowy
Taktyka
Zawodnik
Page 1 of 2Next

Drodzy,

W nawiązaniu do wczorajszych wydarzeń, zmiany jakie mamy przedyskutowane z programistą to:
– zaimplementowanie wyniku dwumeczu podczas rewanżu ligowego/U24
– poprawa komunikatów w grze – zdarzenia podczas meczu/zawodów dotyczących wykluczeń
– wyświetlanie cech osobowości zawodnika w zakładce KADRA
– zablokowanie podwójnej zmiany w biegu co skutkuje możliwością zamiany senior za juniora
– wymiana grafik w SZTABIE

Co do tego co ma się zadziać w przyszłości zadecydujcie Wy. Mamy do wyboru:
– moduł finansowny – cały moduł
– moduł meczowy – rozgrywka
– taktyka – zmiana obecnych wdrożenie nowych funkcji
– zawodnik – zmiana obecnych/utworzenie nowych powiązań cech zawodnika z „grą”

Najważniejsze do powyższego. Bruce – czyli programista SM jest dla nas dostępny dopiero od 2-3 tygodnia maja i do tego czasu jest dla nas na standby’u czyli reaguje na wszelkie rzeczy zagrażające zatrzymaniu rozgrywki. Jest to spowodowane projektem jaki realizuje w chwili obecnej. Niestety jak się domyślacie do tego momentu nic nie zrobimy.

Załączam ankietę i prośba o podbijaniu jej na czacie, uważam że temat jest istotny i warto by było aby jak największa ilość graczy wypowiedziała się w powyższej sprawie.

Jeśli ktoś ma coś do dodania to zapraszam do dyskusji.

 

ELO !!!

Daniol, _Raven_ and Sebek have reacted to this post.
Daniol_Raven_Sebek
M.A.G.

Taki komunikat sporo zmienia w komunikacji 🙂 Osobiście bardzo się cieszę, że coś takiego ma miejsce i wiem na czym stoję

PO2IOMA, Gatto and 2 other users have reacted to this post.
PO2IOMAGattoDaniol_Raven_

Jeśli można, komunikat dla graczy jasny i wyraźny, mogą tu wyrazić swoje zdanie i za to leci +

„Co do tego co ma się zadziać w przyszłości zadecydujcie Wy. Mamy do wyboru……”

Natomiast co do tego co ma się zadziać w przyszłości, to powiem tak, każda z tych opcji które zostały przedstawione w ankiecie jest niezmiernie potrzebna w grze, bez tych zmian nie będzie rozwoju, a przecież o to chyba chodzi, żeby gra się rozwijała i żeby był to produkt który się „sprzeda”, dzięki czemu zachęci innych do gry i będzie na nią zapotrzebowanie ( czyt. popyt ). W ankiecie ( nie ma co tutaj ukrywać ), oddałem swój głos na „moduł meczowy – rozgrywka” bo uważam że w obecnej chwili jest to najbardziej potrzebna zmiana, wynika to z zarówno z moich własnych obserwacji jak i z tego co komunikują inni gracze. Mój wybór natomiast nie znaczy że inne z wymienionych możliwości w ankiecie nie są potrzebne, są potrzebne również, i uważam że w przyszłości powinny być również wprowadzone ale na dzień dzisiejszy, tak jak napisałem, mój głos powędrował na moduł meczowy.

Dziękuję to tyle. Pluskwa Pozdrawia 🙂

Moim zdaniem moduł finansowy i taktyka mogą poczekać. Pozostałe dwa można zrealizować za jednym zamachem. Oto gotowa propozycja.:

Zamiast niezbyt udanego i niesprawiedliwego systemu wyrównującego mecze, można by było wprowadzić modyfikacje, które statystycznie faworyzowałyby gospodarzy, jednak nie wykluczałyby sukcesu gości, zwłaszcza, jeśli goście dysponowaliby silną drużyną.

Zmiana polegałaby na wprowadzeniu czterech poziomów dopasowania/zestrojenia zawodnika/motoru z torem. Różnica czasowa pomiędzy poszczególnymi poziomami zestrojenia mogłaby być powiązana z poziomem tormistrza w klubie gospodarza meczu (np. od 0.03 do 0,07s dla toru o długości 350m).

Przed meczem dla każdego zawodnika byłby losowany poziom spasowania z torem.
Rozkład szans dla gospodarzy wyglądałby następująco:
10% – III poziom, 40% -II poziom i 50% – I poziom.
Rozkład szans dla gości wyglądałby następująco:
25% na każdy poziom.
Po każdym biegu zawodnicy nie będący na I (najwyższym poziomie zestrojenia) mogliby się poprawić z przełożeniami. Jakość poprawy zależałaby od poziomu profesjonalizmu i tak:

  • PROF. od 0 do 40 zawodnik po każdym biegu losuje na nowo poziom dopasowania. Jeśli uda mu się wylosować najwyższy poziom, to na nim zostaje i nie musi losować po kolejnych biegach.
  • PROF. od 41 do 60, po każdym biegu zawodnik wchodzi o jeden poziom wyżej, aż do wejścia na poziom najwyższy,
  • PROF. od 61 do 80, po każdym biegu zawodnik poprawia się o dwa poziomy, aż do wejścia na poziom najwyższy,
  • PROF. > 80, zawodnik po pierwszym biegu wchodzi na najwyższy poziom dopasowania.

Przy takim układzie, statystycznie początek meczu byłby lepszy dla gospodarzy, a z upływem czasu zaczęłoby się wszystko wyrównywać i o ostatecznym wyniku decydowałaby jakość zawodników, dobór silników, zużycie opon, dyspozycja dnia, szczęście itp..

Dodatkowo, jako że lojalność, to obecnie bezużyteczna cecha, proponuję zamienić ją na inteligencję, która by dawała procentowy bonus do parametrów waleczności, koncentracji, przywództwa, presji i agresji odpowiednio:
INT. od 0 do 20 – 1%
INT. od 21 do 40 – 2%
INT. od 41 do 60 – 3%
INT. od 61 do 80 – 4%
INT. od 81 do 100- 5%
Do profesjonalizmu bonus byłby podwójnej wartości (od 2 do 10%).

Powyższe rozwiązania mogą uatrakcyjnić rozgrywkę zarówno dla nowych, jak i dla doświadczonych graczy. Dobór nowych adeptów nie byłby już tak schematyczny. Otworzyły by się nowe pola do eksploracji dla managerów. Poszerzyłby się zakres rozwiązań taktycznych i strategicznych. Prawdopodobnie będzie potrzeba dopasowania powyższych parametrów dla lepszego balansu, bo może zbyt bardzo będą faworyzowani gospodarze, ale pożonglowanie procentami, powinno pomóc znaleźć złoty środek. Moim zdaniem przed wprowadzeniem takiej zmiany trzeba się upewnić, że wszystkie tory będą miały równe szanse, bo jeśli nie, to odejście od algorytmu wyrównującego może sprawić, że na niektórych długościach i nawierzchniach jakikolwiek sukces będzie niemożliwy.

Gatto, Daniol and 6 other users have reacted to this post.
GattoDanioljospenacidosArbomaniak_Raven_Pluskwakulej

Dodatkowo pomysł na „zagospodarowanie tunerów”. Każdy zawodnik losuje kolejność tunerów na całą karierę. Od nr 1 do 6 jest nieznaczna progresja wydajności, która pomiędzy skrajnymi tunerami powinna dać różnicę około 0,2 s w biegu na torze 350m. Pod nr 4 byłby ulubiony tuner – jedyna wiadoma w całej układance. Myślę, że menagerowie mogliby czerpać sporo frajdy z odkrywania, które silniki to 5 i 6stki u ich zawodników. Dodatkowo dzięki zmianom formy tunerów co sezon, byłoby więcej zabawy i kombinowania przy doborze silników dla drużyny. Przy takim rozwiązaniu można by było wprowadzić pozycję „zakup ulubionych dla całej drużyny” dla leniwych menagerów i obniżyć ceny na silniki dla pojedynczych zawodników, by gra za bardzo nie podrożała. Może powyższe rozwiązanie nie przystaje do żużlowej rzeczywistości, ale w grze mogłoby się sprawdzić. 

Gatto, Daniol and 4 other users have reacted to this post.
GattoDanioljospenokp_Raven_kulej

Mój głos zdecydowanie stawiam na moduł meczowy , od pewnego czasu wyniki są bardzo przewidywalne , a radość prowadzenia w meczu 16-8 szybko jest zabierana przez algorytm wyrównujący, warto także zagłębić się dlaczego gracze masowo odchodzą , co jest przyczyną na takie ruchy. Z mojej oceny i z informacji od graczy mogę podpowiedzieć , że duża gorycz jest wylewana na skauta , świetnym przykładem jest Pluskwa który nie dostał nic sensownego przez 4-5 sezonów i tu pytanie zawsze pojawia się czym mam jechać jaką mam przyszłość w grze przy takim poziomie jakim mamy  , tak powiecie , że jest slamer , ale nie tędy droga by zachęcić gracza , skaut powinien być darmowy jeden dla wszystkich bez opcji dodatkowych za SC. Warto przyjrzeć się sztabowi i przystosować im rolę do wybranego poziomu który wybieramy , nie mam pojęcia jak to wygląda od strony technicznej , ale jeśli najwyższy poziom lekarza uleczy mi zawodnika szybciej  , czy dobry psycholog zmniejszy stres u zawodników pod taśmą , co wyniku zmniejszy mi się ilość taśm czy skaut który szuka mi daną cechę to dla mnie to przemawia i ma sens. Wracając do modułu meczowego zauważyłem spadek atutu toru , możliwe , że to przez ten algorytm wyrównujący , tyle ode mnie gra ma sprawiać radość , a wyniki mają być nie przewidywalne ja w każdym meczu moim wiem kiedy dostanę dobre bęcki , kiedy będzie mecz na styku , a kiedy wygram , jestem osobą cierpliwą, ale gracz z krótkim stażem na taki przebieg powie nuda i odejdzie.

Daniol and Pluskwa have reacted to this post.
DaniolPluskwa

A ja powiem tak: Myślę, że zniechęcenie nowych graczy i chyba starszych też bierze początek z nie jasnych zasad (czytaj algorytmów), totalny totolotek, nic nie trzyma się żadnych zasad, okazuje się że wprowadzenie ulubionego tuner nie koniecznie przynosi dobry efekt, sam to sprawdziłem, zatrudnienie na poziomie 5 psychologa, lekarza czy trenera nie gwarantuje wysokiej formy lub unikania dotknięcia taśmy, wiele by tu wymieniać na ten temat. No i co jeszcze jest do poprawy to przydział do wyższych lig – tu powinny działać jakieś zasady np. z ligi 3-1 i 3-3 zwycięzca wie, że wystartuje w lidze 2-1, a z 3-2 i 3-4 w lidze 2-2 i identycznie spadki też można to unormować. Temat do przemyśleń dla graczy i właścicieli gry – zdaję sobię sprawę, że będą też oponenci moich myśli, ale każdy ma prawo powiedzieć co sądzi. Pozdrawiam Wszystkich i powodzenia w SM.

Sigmat has reacted to this post.
Sigmat

Przyznawanie gwiazdek dla użytkowników. Chodzi o to aby uniknąć wtopy z wypożyczeniem zawodnika. Mam aktualnie taki przypadek że użytkownik nie loguje się od 1 kwietnia i mój zawodnik zapuszcza się.

Daniol, Janek Piwosz and 2 other users have reacted to this post.
DaniolJanek PiwoszMariuszSigmat

Chcąc zachęcić nowych graczy (oraz nie zniechęcać starych) można by wprowadzić jakieś urozmaicenie/możliwości dla zwykłych graczy, bo po ok 3 sezonach gra staje się po prostu nudna. Jeszcze w „poprzedniej” wersji kilka lat temu jak pamiętam była możliwość przed meczem zrobić ręcznie serwis motocykli lub stuningować/ zwiększyć moc silnika i to sprawiało że się wchodziło przed meczem i miało to wpływ na wyniki. Obecnie nie ma takiej możliwości, bo serwis wykonuje się automatycznie przed meczem. Rola gracza sprowadza się jedynie do wejścia raz na dwa dni w dzień meczowy sprawdzić czy któryś zawodnik ze składu meczowego nie ma kontuzji i…. to wszystko 🙁
Oczywiście nie mówimy o graczach Premium z duża ilością $$$, którzy mogą kupować silniki, tuningować je, robić jakieś treningi punktowane, odnowy biologiczne itp, tylko o graczach podstawowych, w wersji darmowej gry. Dla takich nawet wchodzenie w czasie meczu za bardzo też nie ma potrzeby, bo ligi są tak ułożone że mecze zazwyczaj kończą się wynikami 60:30 lub 70:20 w jedną lub w drugą stronę (bo albo się jeździ z młodą drużyną która ma samych 16 i 17-to latków, albo z zaawansowaną drużyną która ma zawodników z umiejętnościami 90+).
Nawet jak się sporadycznie trafi na równorzędną drużynę to też za bardzo nie ma możliwości taktycznych, bo nawet jak jakiś zawodnik przywozi same „0” to i tak wynik jest na styku i nie ma 6 pkt żeby wprowadzić rezerwę taktyczną, a junior spod nr 8 i tak jest dużo słabszy niż ten zawodnik co nie punktuje (bo w składzie jest tyko 5 w miarę zawodników ).

To wszystko sprawia że zawodnicy coraz rzadziej wchodzą do gry, bo nie ma takiej potrzeby, no i kluby są prowadzone trochę „samopas” bo poza wyborem nowego sponsora i ew. przeniesienia zawodnika w składzie który skończył 21 lat z pozycji juniora – to wszystkie czynności które menager może zrobić w swoim klubie 🙁

Nie bardzo wiem gdzie tą wiadomość umieścić. Zgodnie z wiadomością z magazynu Speedway Manager (z ubiegłego tygodnia) chciałbym prosić o odblokowanie dostępu do czatu gry dla graczy andy.bdg i andy1bdg

Page 1 of 2Next